Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Clubhouse växer så det knakar – men på bekostnad av vad?

Publicerad: 11 februari 2021, 09:49

”Ett nytt medium kommer alltid att leda till prioriteringar för mediekonsumenterna”, säger mediestrategen Brit Stakston.

Foto: Linnéa Kihlström + Press

Clubhouse är på allas läppar just nu och antalet användare växer explosionsartat. Men mediestrategen Brit Stakston tror att det sker på bekostnad av poddarna. Anna Rastner, ansvarig för all Bauer Medias innehållsverksamhet, välkomnar dock konkurrensen och tror att Clubhouse framgång banar väg för liknande funktioner på de etablerade plattformarna.


Ämnen i artikeln:

Bauer Media GroupBrit StakstonClubhouse

Clubhouse släpptes i en första betaversion i USA i mars i fjol och har därefter utvecklats till det ljudbaserade sociala nätverk det är i dag. Svenska användare har enbart haft

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.