lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Clubhouse satsar på kreatörsprogram

Publicerad: 15 mars 2021, 07:45

Programmet ska hjälpa kreatörer att tjäna pengar på sitt innehåll. Foto: PeopleImages/Getty Images

Clubhouse startar kreatörsprogram för att kunna kapitalisera på innehållet som skapas. Samtidigt genomför appen en viktig säkerhetsförändring.


Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Nästan exakt ett år efter att appen Clubhouse lanserades för första gången meddelar vd Paul Davison en ny satsning. 

Appen ska sjösätta sitt första kreatörsprogram som ska hjälpa kreatörer att få sin publik att växa, knyta kontakten med varumärken och tjäna pengar på sitt innehåll. Det skriver The Verge.

Enbart 20 kreatörer kommer att antas till programmet som går att söka till och med 31 mars. 

Vidare meddelade Paul Davison, i Clubhouse veckovisa möte i appen under söndagen, att de inte längre kräver att användare delar sin kontaktlista. Kravet har väckt kritik då appen därmed får tillgång till människors kontaktuppgifter som inte ens har appen eller själva har godkänt delningen. Från och med nu kommer användare kunna bjuda in nya personer till Clubhouse genom att enbart använda personens telefonnummer. 

De som vill få sina tidigare delade kontakter raderade ska också kunna höra av sig till Clubhouse. Inom en snar framtid ska även ett verktyg för att radera dessa kontakter lanseras.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev