Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Closer tar över Forza Footballs försäljning

Publicerad: 21 Augusti 2019, 13:39

Caroline Kabat (Forza Football), Cam Huynh (Forza Football), Mirjam Appell (Forza Football), Stefan Norén (Closer), Fredrik Skåntorp (Closer) och Patrik Arnesson (Forza Football).

Fotbollsappen, Forza Football, anlitar mediesäljbolaget Closer för att öka annonsförsäljningen i Sverige och därmed etablerar Closer sig i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Marknadsföreningen

Svenskgrundande Forza Football är i och med sina 5 miljoner unika användare en av världens största fotbollsappar. Nu planerar man att expandera ytterligare och med anledning av det överlåter fotbollsappen annonsförsäljningen till säljbolaget Closer.

- Utan att ta i för mycket vill vi dubbla eller tredubbla försäljningen det första året, säger Closers vd och grundare Fredrik Skåntorp till Dagens Media.

För att nå detta menar Fredrik Skåntorp att en person som har ingångar på digitala specialister på mediebyråer ska hittas. I nuläget består Closer av nio säljkonsulter som alla driver egna aktiebolag och i och med avtalet med Football Forza ska en tioende ansluta.

- Utmaningen är att hitta rätt person. Det ska vara en superdriven genuin fotbollsnörd med rätt kontaktnät. Dessutom ska personen våga hoppa på ”entreprenörsgrejen” som Closer handlar om.

Det nya avtalet innebär att Closer, som tidigare varit etablerade i Göteborg och Skåneregionen, nu etablerar sig i Stockholm. 

Fredrik Skåntorp uppger att de inte planerar ytterligare etableringar för tillfället men att de kan komma att bli fler i Stockholm framöver.

- Vi är inte heller främmande för andra länder. 

Axel Duberg

Reporter

axel.duberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Marknadsföreningen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev