Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Clas Ohlsons före detta Sverigechef till Coops nya försäljnings- och marknadsavdelning

Publicerad: 16 Februari 2021, 14:02

En stor del av Fredrik Uhrboms fokus kommer att ligga på butikerna och medarbetarna.

Clas Ohlsons före detta Sverigechef Fredrik Uhrbom ska ratta Coops nya avdelning för marknadsföring och försäljning.


Ämnen i artikeln:

Coop

Att Coop planerade en omorganisation där den gemensamma avdelningen för marknad, kommunikation och hållbarhet skulle bytas ut mot en ihopslagen försäljnings- och marknadsavdelning kommunicerades i höstas. I samband med förändringen lämnade också Coops marknadschef Marie Wedin efter fem år.

Nu står det klart att det blir Fredrik Uhrbom, fram till i fjol Sverigechef på Clas Ohlson, som ska ratta det nya affärsområdet ”Försäljning & Marknad”.

– För mig är butikerna och medarbetarna väldigt viktiga varumärkesbärare och det är något jag kommer lägga mycket fokus på, säger Fredrik Uhrbom till Resumé.

Förutom att försäljnings- och marknadsavdelningen slogs ihop i den nya organisationen så hamnade även kommunikation, varumärke och erbjudande tillsammans i en annan avdelning.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.