Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Clas Ohlson testar ny "köplösning"

Publicerad: 24 September 2013, 06:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Med nya konceptet t-commerce hoppas TV4 och Clas Ohlson på engagerade och köpsugna tittare.


Ämnen i artikeln:

Clas OhlsonTV4

Igår var det premiär för TV4:s nya hemmafixarprogram ”Drömkåken”.

Förutom att travestera Peter Dalles långfilm från 1993 gav programmet dessutom de medverkande möjlighet att vinna en halv miljon kronor.

Huvudsponsor är Clas Ohlson, som även är först ut med att prova TV4:s nya annonseringsmöjlighet t-commerce. I samarbetet ingår flera digitala annonslösningar på TV4 Play, där t-commercelösningen är en.

– Det känns alltid kul att vara först med något, säger Sema Schmidt, marknadschef på Clas Ohlson, till Dagens Media.

Konceptet med t-commerce, där t:et står för television, innebär en interaktiv overlaylösning som är tidsstyrd. Den förser tittaren med relevant fördjupningsinformation som är kopplad till det som pågår i programmet vid respektive tidpunkt, där en köpbar vara är kopplad till ett visst segment i programmet.

Liknande funktioner har Youtube tidigare använt sig av.

– Här trycker man inte upp ett budskap i ansiktet på konsumenten, utan låter istället tittaren aktivt söka upp informationen, säger Sema Schmidt.

I praktiken innebär t-commercelösningen att play-tittaren uppmärksammas med en liten klickbar ikon, exempelvis vid användningen av en sticksåg, som leder till antingen fördjupad information om användadet av sågen eller till Clas Ohlsons sajt, där du kan köpa den.

Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

Clas OhlsonTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.