Digitalt
Chris Drake till Flarie
Publicerad: 28 mars 2022, 05:00
Chris Drake lämnar OMD efter 11 år. Foto: OMD
Flarie knyter till sig den tidigare OMD-chefen Chris Drake som del i bolagets tillväxtresa. ”Den resa vi står inför kräver att vi rustar upp med fler kompetenta personer”, säger Filip Tröger, medgrundare och vd på Flarie.
Efter 11 år på OMD lämnar Chris Drake rollen som chef för affärsutveckling för att istället gå till Flarie. På Flarie intar han rollen som VP marketing. Chris Drake har varit involverad i gamingvärlden sedan tidigare då han både varit drivande i OMD:s gamingsatsning samt är ordförande i IAB:s task force för gaming, gamers och e-sport.
– Därför ser jag rollen på Flaire som en fantastisk möjlighet att på heltid kunna ge mig in i framtidens underhållning, branded content och såklart hjälpa en svensk framgångssaga bli en global sådan, säger Chris Drake i ett pressmeddelande.
Rekryteringen av Chris Drake är ett steg i Flaries strategi att knyta till sig fler seniora marknadsprofiler för att på så sätt fortsätta växa.
– Precis som under förra året kommer ett stort fokus ligga på rekrytering även 2022. Den resa vi står inför kräver att vi rustar upp med fler kompetenta personer, för att göra bolaget redo för en global expansion. Chris Drake är ett perfekt komplement till det nuvarande marknadsteamet med sin gedigna erfarenhet inom media, säger Filip Tröger, medgrundare och vd på Flarie, i ett pressmeddelande.
Under förra året öppnade bolaget kontor i Amsterdam och rekryterade tre nya medarbetare. Therese Hellström klev in som senior UX designer, Christroffer Tranqvist rekryterades till sales director i Sverige och Keith Ta gick in som global commercial director med bas i Amsterdam. Nytt för i år är att Graham Thompson, som tidigare haft rollen som game developer på Flarie istället intar rollen som head of games.