Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Choklad gillades mest

Statoils 2-för-1-erbjudande för Marabou var det populäraste sponsrade Facebookinlägget i juni.

Helen Preutz


Publicerad: 11 Juli 2013, 12:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:40

Ämnen i artikeln:

StatoilFritidsresorFacebook

Analysföretaget Socialbakers gör månatliga mätningar av varumärkens synlighet i sociala medier.

Bland annat mäts effekten av kampanjer i form av sponsrade inlägg på Facebook. Bland svenska varumärken var bensinbolaget Statoil bland dem som lyckades bäst. Deras 2-för-1-kampanj för Marabouchoklad genererade 7 186 "likes" och 732 kommentarer. Totalt valde 20,8 procent av dem som såg inlägget att gilla, kommentera eller skicka det vidare.

På andra plats kom resebolaget Fritidsresors inlägg i form av ett foto från Mallorca. "Onsdag morgon är bättre på Mallorca :) Tummen upp om du håller med", löd inlägget, vilket lockade till 6 475 "likes". och 207 kommentarer.

Statoil la beslag även på tredjeplatsen. En Instagrambild med tre olika badringar och en uppmaning till följarna att rösta på den man gillade bäst genererade 6 504 "likes" och hade en interaktionsgrad på 16,3 procent.

Ämnen i artikeln:

StatoilFritidsresorFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.