Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Chic.se byter utseende

Chic.se får en uppdaterad design, fler bloggare och en ny shoppingfunktion.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Oktober 2012, 08:38
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:07

Ämnen i artikeln:

Aller MediaChicCharlotta Flinkenberg

Nyligen blev det klart att Aller Media lägger ner tidningen Chic, men fortsätter med sajten chic.se.

Nu ska sajten få en uppfräschad och mer användarvänlig design. Formgivaren Kristin Lorenzen har tagit fram en ny logga för sajten och relanseringen av sajtens design och funktioner ska ske under hösten.

– Vi har ju haft en snarlik design sedan starten och vi är ju en sajt som behandlar trender och då måste man hänga med. Vi behåller grunddramaturgin i designen men ser över funktionaliteten och gör det mer lättnavigerat. I dag är det väldigt smörgåsbordssnuttifierat och vi kände att vi ville rensa upp, säger Charlotta Flinkenberg, ansvarig utgivare för chic.se, till dagensmedia.se.

Sajten tar även in än fler bloggare. Fitnessbloggaren Ida Warg och stylisten Lisa Strannesten börjar blogga på sajten under veckan och ytterligare två bloggare ska rekryteras.

– Vi vet att bloggarna driver en bra och stabil trafik till vår sajt och dessa bloggare speglar de ämnen vi vill belysa. Vi har tidigare nått bra trafik utan att ha så förfärligt många bloggare och vi har alltid satt kvalitet framför kvantitet. Vi fortsätter att vara selektiva, men nu försöker vi skynda långsamt, säger Charlotta Flinkenberg.

Utöver det ska även en shoppingfunktion, Chic Boutique, lanseras på sajten senare i höst.

– Det gäller e-handel via hemsidan, vi ska fungera som en snygg introduktionsportal, som till exempel Nelly gör. Fast vi är ju en redaktionell sajt och då är det relativt nytt att erbjuda denna typ av tjänst, säger Charlotta Flinkenberg.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.