söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Channel Factory värvar från Group M

Publicerad: 1 december 2022, 12:28

Igor Treutiger går från Group M till Channel Factory.

Channel Factory inrättar två nya strategiska ledarroller med ansvar för byrå- och varumärkesrelationer.

Ämnen i artikeln:

YoutubeNyheter

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Från svenska Group M rekryterar adtechbolaget Channel Factory Igor Treutiger som får en ny roll som partnerships & trading director. Hans uppdrag blir att bygga upp och utveckla partnerskapsstrategin för Youtube, Meta och Tiktok i EMEA. 

Dessutom värvas Wouter Aalberse från Meta till en roll som director of direct client, EMEA. Båda tjänsterna är nyinrättade och både Igor Treutiger och Wouter Aalberse tar plats i ledningsgruppen. De ska rapportera till Mattias Spetz, president EMEA & APAC, på Channel Factory.

– Dessa ledarrekryteringar är bara toppen av isberget på den 33-procentiga årliga personaltillväxt vi haft i regionen. När vi blickar mot 2023 kommer Igors och Wouters erfarenhet hjälpa Channel Factorys varumärke- och byråpartners att optimera sina utgifter på ett effektivt sätt. Landskapet för medieköp är i ständig utveckling, och skapandet av dessa nya roller är kärnan i ett bredare strategiskt initiativ för att ge varumärken och byråer verktyg och expertis över flera plattformar för att navigera i en ny era av reklam, säger Mattias Spetz, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Channel Factory och IAS släpper gemensam Youtube-produkt 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev