Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Channel Factory och IAS släpper gemensam Youtube-produkt

Publicerad: 14 augusti 2020, 08:41

Channel Factory och IAS samarbetar kring en annonslösning för Youtube.

Foto: Janne Næss

Adtech-bolagen Channel Factory och Integral Ad Science släpper en annonslösning för Youtube som kombinerar brand safety och kampanjoptimering.

Ämnen i artikeln:

Youtube

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Enligt Channel Factory och IAS är lösningen, kallad Channel Science, den första i sitt slag eftersom den kombinerar båda företagens teknologier. 

Channel Science erbjuder annonsörer följande:

Inclusion-listor som är verifierade och optimerade att leverera rätt content till rätt pris.

Ett sammanhängande arbetsflöde för kampanjer och rapporterings lösningar som hanterar behov för Trueview Youtube-targeting.

Verifikation och brand safety-övervakning från IAS för att validera kampanjer.

– Det är verkligen roligt att kunna presentera världens första kombinerade lösning som omfattar både brand safety och performance-optimering för Youtube-kampanjer. Helhetslösningar som den här spar tid och pengar för annonsörer och gör det enklare för dem att se efter sina Youtube-investeringars kvalitet och performance, säger Lisa Utzschneider, chief executive officer på IAS, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev