Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Chalmers bygger om sajten

Publicerad: 13 Januari 2011, 15:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Mindre text, fokus på användarvänlighet och integration med sociala medier är målet för Chalmers nya kampanj, signerad Dear Friends.


Ämnen i artikeln:

Dear FriendsChalmers

Uppdraget att göra om Chalmers sajt gick till den relativt nystartade Göteborgsbyrån Dear Friends. För några veckor sedan lanserades sajten i ny kostym och snart ska ytterligare förändringar ske.

– Det var en rejäl putsning av färg, form och innehåll. Från att ha haft en webbsida som verkligen var fem år gammal så var det ett jättelyft både kommunikations- och varumärkesmässigt, säger Ulf Asklin, projektledare på Chalmers.

Nästa steg är att fylla kostymen med smarta funktioner.

– Nu går vi vidare, innehållet ska ökas och vi ska arbeta mer med sociala kanaler, säger Ulf Asklin.

Vad har projektet kostat?

– Det kan jag nog inte svara på.

Arbetsgrupp Dear Friends

Fia Holmström, projektledare

Stefan Jakobsson, informationsarkitekt

Odaj Mashalla, art director

Qarin Bodin, copywriter

Daniel Sköld, AD-assistent

Marcus Ackert, systemutvecklare

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Dear FriendsChalmers

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev