Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

CCT öppnar i Sverige – Stefan Lundström leder satsningen

Publicerad: 10 November 2015, 05:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Stefan Lundström lämnar Postnord. Istället tar hand om den svenska marknaden när CCT som satsar på marketing automation, expanderar och öppnar i Sverige.


– Det känns otroligt roligt, det här är en väldigt rolig bransch att få jobba i. Jag tror att det kommer slå bra i Sverige. Vi har redan märkt ett högt intresse för CCT-systemet i Sverige och framgångarna i grannländerna gör att vi tror att det kommer bli en framgångsrik lansering, säger han till Dagens Media.

Stefan Lundström, har bland annat jobbat på Kinnevik/MTG, Bonnier och Mediacom. Nu lämnar han tjänsten som ansvarig för Postnords DM-tjänster både inom fysisk- och digital media, för att starta CCT:s verksamhet i Sverige.

CCT har utvecklat en teknologi som gör det möjligt för alla typer av annonsörer att planera, genomföra och optimera sina investeringar i online marknadsföring på Facebook, Youtube, Google, Instagram och andra sociala medieplattformar.

– CCT ligger helt rätt i tiden. Det handlar om att utveckla det vassaste systemet, den bästa logiken och ha hög användarvänlighet. Sedan är det klart att vi måste ha en bra kunddialog.

Företaget erbjuder annonsörer en skalbar metod som bygger på teknik som utnyttjar alla möjligheter i det nya digitala kommunikationslandskapet.

– Fokus i kanalvalet är social media. Det är där vi märker ett mycket stort kundintresse.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.