Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Carl Wåreus till Keybroker

Publicerad: 4 September 2012, 11:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:12

Keybroker blir en renodlad digital rådigvare och stärker upp sin ledningsgrupp med Carl Wåreus.


Ämnen i artikeln:

Carl WåreusKeybroker

Onlinemarknadsföringsföretaget Keybroker renodlar nu sin verksamhet och blir en digital rådgivare under namnet Keybroker Agency. Samtidigt läggs teknikplattformarna för Facebook- och sökannonsering på de separata bolagen Qwaya och Campaigncontrol.

– Vi renodlar rådgivningsdelen och blir en ren agency med fokus på tjänster till våra annonsörer. Samtidigt lägger vi Qwaya och Campaigncontrol i egna bolag. Vi måste vara världsbäst, säger Fredrik Arnander, vd på Keybroker Group och Keybroker Agency.

Carl Wåreus, som lämnade sin tjänst som vd på DDB Stockholm i våras, går samtidigt in i ledningsgruppen på Keybroker Agency.

– Det stämmer, jag kommer att jobba här på halvtid. Jag vill göra roliga saker och vara med och driva en utveckling, säger Carl Wåreus till dagensmedia.se.

Carl Wåreus får titeln commercial director och tanken är att han ska utveckla verksamheten och ta hand om företagets kunder.

– Jag har jobbat med Carl Wåreus tidigare och i och med att vi tar in honom så förstärker vi ledningsgruppen och får en än större trovärdighet gentemot annonsörerna, säger Fredrik Arnander.

Carl Wåreus har tidigare berättat att han jobbar på konsultbasis med lanseringen av Friends Arena.

Keybroker har även släppt en ny reklamfilm för sina tjänster, som kan ses på företagets sajt.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Carl WåreusKeybroker

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.