Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Carats interactivechef till Spotify

Publicerad: 6 Juli 2009, 07:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Stefan Palmquist, mediechef för Carat Interactive, slutar efter 3,5 år på byrån. Samtidigt letar musiktjänsten nytt kapital.


– Jag har haft en diskussion med Spotify en tid och mitt intresse för digitala medier och att jag brinner för musik gör att det kändes jäkligt kul, säger Stefan Palmquist.

De senaste tre åren har han varit chef för Carat Interactive. Med byrån var han med redan i Spotifys betafas för att testa kommersiella lösningar.

– Under ett antal år har de satt juridiken och tekniken, nu är tanken att styra över lite mot intäktsidan. Jag kommer att jobba med försäljning mot mediebyråer och förhoppnignsvis en del med utveckling och annonslösningar.

Den här veckan är den sista på Carat, i augusti börjar han på musiktjänsten. Rekryteringen av en ersättare till honom på Carat kommer att ske externt.

Samtidigt skriver Times Online att Spotify söker nytt kapital. Mellan 20-30 miljoner pund är musiktjänsten ute efter. Enligt tidningen skulle det här göra att Spotify som helhet nu värderas till nästan 200 miljoner pund, över 2,5 miljarder svenska kronor. Det skulle betyda att tjänstens värde har tredubblats sedan i höstas.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.