Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Carat rasar mot IBG

Publicerad: 7 november 2011, 12:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Mediebyrån IBG Sweden är i nytt blåsväder. Carats moderbolag Aegis Media reagerar nu starkt på att IBG Sweden använder Carats logga som sin egen.


Ämnen i artikeln:

Carat

– De har bara klipp- och klistrat, och det är helt olagligt, säger Håkan Gustafsson, mediechef på Aegis Media, till dagensmedia.se.

Tidigare i dag rapporterade dagensmedia.se om att IBG Sweden har angett Metro och flera andra tidningar som mediapartner, trots att de aldrig haft något samarbete. Nu rasar Aegis Media mot att företaget ocksp använder mediebyrån Carats logga som sin egen. Dessutom har IBG kopierat text från Carats sajt.

– Det är en direkt stöld, det är i och för sig smickrande att de valt just Carat, men det är ändå stöld, säger

Han säger att de kan komma att vidta rättsliga åtgärder om inte IBG Sweden omedelbart slutar använda loggan – före dagens slut.

– Det är så fräckt att göra så här, och sedan tro att ingen ska märka något, säger han.

Dagensmedia.se har försökt nå Nicklas Thorstensson, vd på IBG Sweden, för en kommentar.

IBG Sweden omsatte 700 000 kronor föregående år. Nicklas Thorstensson har även varit vd för Scandinavian Internet Group och har för detta fått motta priset Årets Entreprenör av IDG.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Carat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.