Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Canon och Euromaster till Prospecteye

Publicerad: 16 Maj 2013, 05:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:46

Malmöbaserade Prospecteye som hjälper företag att kartlägga sin marknad och generera leads knyter till sig två nya storkunder.


Ämnen i artikeln:

Canon

Prospecteye jobbar med lead management och marketing automation, vilket än så länge är relativt okända begrepp i Sverige och Norden. Enligt Mathias Thulin, vd och grundare för Prospecteye är dock konceptet på frammarsch på den Europeiska marknaden.

Nu knyter företaget till sig två nya storkunder – bildteknikföretaget Canon och däckkedjan Euromaster.

– De är två riktigt roliga kunder med höga ambitioner och vi är glada att de bestämt sig för att nyttja den här processen. Ju mer taggade kunderna är desto roligare är det att hjälpa dem, säger Mathias Thulin.

Båda företagen har stora säljkårer, vilka kommer att utbildas i säljstrategi.

Lead Management handlar om processen att hantera, sortera och kvalificera leads för att skapa förutsättningar åt säljarna, som sedan konverterar dem till affärer.

Marketing Automation innebär att identifiera leads och skapa information om besökarens beteende och intresse för att sedan kommunicera relevant information.

Prospecteye har sitt huvudkontor i Malmö, men finns även i Stockholm och i Hong Kong.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Canon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.