Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Camp David gör kortfilm för Nokia

Publicerad: 11 Mars 2013, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:53

UPPDATERAD. I dag släpps kortfilmen "Everyday" på nätet. Filmen är producerad av Camp David på uppdrag av Nokia.


Ämnen i artikeln:

Camp DavidNokia

– Nokia kontaktade oss för snart ett år sedan och frågade om vi ville göra en kortfilm på temat vardagsäventyr. Vi undrade litegrann – vad är hållhaken, men än så länge har vi inte hittat någon, berättar regissören Gustav Johansson för dagensmedia.se.

Fem minuter långa "Everyday" är inte någon reklamfilm och innehåller alltså inga produktplaceringar.

– Syftet med så kallad branded content-film är att bygga en annan känsla kring ett varumärke, förklarar Gustav Johansson.

Filmen är gjord av Camp David på uppdrag av Nokia med hjälp av den engelsk pr-byrån Protein. Premiärvisningen skedde på festivalen South by Southwest i Austin. Senare i dag släpps den på nätet och tanken är att filmen ska visas online och på festivaler.

I "Everyday" som utspelar sig i Luleå möter vi ett par som diskuterar vad de skulle göra om det fanns en extra dag i veckan – till tonerna av Oskar Linnros.

– Formatet är nytt för oss, men vi gillar verligen att jobba i liten skala och kommer att ta med oss mycket av det här arbetssättet när vi gör reklamfilm, säger Gustav Johansson.

Gustav Johansson har en examen från Berghs School of Communications och har jobbat på Camp David sedan 2009.

Se filmen nedan:

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/61513164?portrait=0&amp;color=0a0a0a" width="442" height="249" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe> <p><a href="http://vimeo.com/61513164">EVERYDAY</a> from <a href="http://vimeo.com/gustavjohansson">Gustav Johansson</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Camp DavidNokia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev