Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Camilla Björkman: ”Vi i mediebranschen är som kackerlackor”

Publicerad: 30 December 2020, 07:03

Camilla Björkman, vd Breakit, tror att det krävs ett stort mått av medkänsla – men också jävlar anamma – för att leda i sådana tider.

Foto: Janne Næss

Camilla Björkman, vd Breakit, tycker att vi i mediebranschen är som kackerlackor: ”Man kan försöka bli av med oss men vi kravlar oss upp igen och kommer tillbaka med full kraft”.


Ämnen i artikeln:

BreakitCamilla BjörkmanNyårsfrågan

Vad tycker du har varit årets största lärdom?

– Att jag har rätt i min käpphäst att vi i mediebranschen är som kackerlackor. Man kan försöka bli av med oss men vi kravlar oss upp igen och kommer tillbaka med full kraft! Under corona har många av oss tappat stort, men vi har kommit på nya affärsidéer, fightats tillbaka och inte minst gjort lysande journalistik.

Vad tycker du har varit årets viktigaste publicering?

– Breakit har gjort flera som jag är jättestolt över, men jag vill lyfta DN:s reportage om Lilla Hjärtat, fosterbarnet som togs ifrån sina fosterföräldrar och som inte fick fylla fyra år. Så fruktansvärt och så viktigt att granska.

Vad tycker du har varit årets tuffaste utmaning?

– Att hantera alla normala men svåra känslor som kommer på en arbetsplats när en sådan här kris som pandemin är slår till. Jag tror att man behöver ha ett stort mått av medkänsla men också jävlar anamma för att leda i sådana tider. Det har varit en utmaning – men varit väldigt lärorikt.

Med ett 2020 präglat av coronapandemin, vad tror du kommer definiera år 2021?

– Glädje, frihet och en känsla av att ta tillbaka livet! 2021, nu kör vi!

Redaktionen Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.