”Om målet hade varit att bli lönsamma, hade vi kunnat bli det snabbare”, säger Breakits vd Camilla Björkman.
Foto: Janne Næss
Camilla Björkman: Ångest och oro är mina drivkrafter
Rädslan för att konkurrenten ska hinna före och ett stort intresse för medier och affärer driver Breakits vd Camilla Björkman. Uppgiften som nytillträdd var att göra Breakit lönsamt på 100 dagar. Snart är tiden ute – och mycket tyder på att hon kommer att lyckas.
Linnéa Kihlström
Det var i slutet av våren 2019, i ett av de små konferensrum som finns på Breakits redaktion på Artillerigatan 10 i Stockholm, som techsajtens grundare och dåvarande vd Olle Aronsson slog upp sin dator och öppnade en powerpoint. I rummet fanns förutom Olle Aronsson även affärsutvecklingschefen Camilla Björkman och medgrundaren och innehållschefen Stefan Lundell.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.