Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Byter Schibsted mot IAB

Publicerad: 12 Januari 2015, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Webtraffics Mikael Lenstrups blir projektledare på branschorganisationen IAB Sverige.


Ämnen i artikeln:

programmatic buyingRTBIAB

Mikael Lenstrup började som utvecklingschef på Schibsteds Webtraffic 2008 och hade senast titeln head of publisher services.

Innan dess var han på AOL-ägda Advertising.com.

Nu lämnar han Schibsted för att stärka branschorganisationen IAB Sverige, som i och med rekryteringen fördubblar personalstyrkan till två heltidsanställda.

Mikael Lenstrup fick frågan av IAB Sveriges vd Charlotte Thür i december.

– Det känns som ett hedersuppdrag. Det finns så många digitala frågor som branschen behöver enas om, som är viktiga för både köpare och publicister, säger Mikael Lenstrup till Dagens Media.

Han nämner till exempel framtagandet av standards för programmatic och utvecklingen inom mobilt och video.

– IAB Sverige har tagit en viktig roll i branschen under 2014 med mycket seminarier och task forces. Jag förutsätter att vi kommer kunna verka med ännu större kraft i år, säger Mikael Lenstrup.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

programmatic buyingRTBIAB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev