Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Byter Schibsted mot IAB

Webtraffics Mikael Lenstrups blir projektledare på branschorganisationen IAB Sverige.


Publicerad 2015-01-12 08:02
Uppdaterad 2015-12-06 12:10

Ämnen i artikeln:

programmatic buying

Dela artikeln:

Mikael Lenstrup började som utvecklingschef på Schibsteds Webtraffic 2008 och hade senast titeln head of publisher services.

Innan dess var han på AOL-ägda Advertising.com.

Nu lämnar han Schibsted för att stärka branschorganisationen IAB Sverige, som i och med rekryteringen fördubblar personalstyrkan till två heltidsanställda.

Mikael Lenstrup fick frågan av IAB Sveriges vd Charlotte Thür i december.

– Det känns som ett hedersuppdrag. Det finns så många digitala frågor som branschen behöver enas om, som är viktiga för både köpare och publicister, säger Mikael Lenstrup till Dagens Media.

Han nämner till exempel framtagandet av standards för programmatic och utvecklingen inom mobilt och video.

– IAB Sverige har tagit en viktig roll i branschen under 2014 med mycket seminarier och task forces. Jag förutsätter att vi kommer kunna verka med ännu större kraft i år, säger Mikael Lenstrup.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.