Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Byråallians bakom Bajenviral

Publicerad: 19 Maj 2010, 09:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Här gör skådespelarna Alexander Skarsgård och Joel Kinnaman reklam för Söderklubben.


Ämnen i artikeln:

DDBPalladiumHammarbyStoråkers McCann

Hammarby har blandat och gett i upptakten av Superettan.

I ett filmklipp som nu cirkulerar på fanforum och Youtube får laget draghjälp av flickfavoriterna Alexander Skarsgård och Joel Kinnaman.

Filmen är framtagen av medarbetare på byråer som DDB, Saatchi & Saatchi, Storåkers McCann samt produktionsbolaget Palladium.

– Det här är en liten start på ett större projekt vi gör för Hammarby Fotboll, säger Gustav Egerstedt, till vardags på Saatchi & Saatchi.

Arbetet görs pro bono.

– Ja, vi är ett gäng kreatörer med stort hammarbyhjärta som ska göra vad vi kan för att hjälpa Hammarby tillbaka till Allsvenskan, säger Gustav Egerstedt.

I filmklippet syns skådespelarduon ståendes på Hollywood Boulevard, iklädda Hammarbytröjor, desperat letandes efter någon som kan ge dem lift till Jönköping, där laget spelar sin nästa bortamatch.

– Även dem är hammarbyare och hade den goda smaken att vilja hjälpa till, säger Gustav Egersted.

Försöken misslyckas dock och Alexander Skarsgård och Joel Kinnaman bestämmer sig för att testa lyckan längre ned på gatan.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4APXmt36KmM&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/4APXmt36KmM&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Arbetsgrupp

Ola von Bahr, Storåkers

Olle Ljungman, Palladium

Gustav Egerstedt, Saatchi

Simon Mogren, DDB

Johan Rudolphie, Palladium

Patrick Dry, DDB

Andreas Hultgren, Palladium

Carl Linton, Coca-cola

Kaj Bouic, YouMe Agency

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev