Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Byggpaket växer och byter säljbolag

Publicerad: 12 juni 2009, 11:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Helabyggsverige växer kraftigt när Byggindustrin.com blir ny del i paketet. 70.000 unika besökare i månaden når paketet efter uppgraderingen.


Paketet riktar sig till proffs inom byggindustrin och lanserades förra våren med två sajter, Byggkatalogen.se och Sverigebygger.se. Sajterna  fokuserar på aktuella byggprojekt och byggmaterial. Med Byggindustrin.com får paketet större nyhetsfokus och en bredare kundgrupp. Innan utvidgningen nådde paketet 14-16.000 unika besökare i månaden. Den siffran ökar nu till 70.000 unika i månaden.

–Vi ser ett ökat intresse för digital annonsering som når beslutsfattare i byggbranschen. Genom samarbetet inom HelaByggsverige erbjuder vi en mycket effektiv kanal, säger Staffan Åkerlund, chefredaktör på Byggindustrin.

I samband med utvidgningen av annonspaktet tar Informa över försäljningsuppdraget. Tidigare sålde Sverige Bygger paketet.

-Svergie Bygger sålde HelaByggsverige innan Informa. De har gjort ett bra arbete, men det rimmade inte så bra med deras kärnverksamhet och deras andra produkter, säger Jonas Berg, produktansvarig för Byggkatalogen.se

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.