Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Burt’s Bees till Sverige – börjar med nätet

Publicerad: 17 Mars 2011, 09:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Lanseringen av det amerikanska hudvårdsmärket görs tillsammans med Spot and Tell.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Än så länge säljs produkterna endast på nätet, på sajten Iloveburt.se. Längre fram blir det även distribution i butik.

– Därför börjar vi lanseringen i sociala medier, för att få viral spridning och för att styra trafik till vår sajt, säger Andy Johnsson, operativ chef på Ice AB, som distribuerar Burt’s Bees i Sverige.

Inför lanseringen har Ice tagit hjälp av Spot and Tell, som kopplar samman event och sociala medier.

Ett antal bloggare och aktiva sociala medier-användare bjöds i helgen till en träff där de fick prova produkterna från Burt’s Bees.

Resultatet är en så länge ett flertal omnämnanden i bloggar och en högre ranking på Google. Och även några beställningar, enligt Andy Johnsson.

– Vår målgrupp är kvinnor med och utan barn, och vi kan nå många av dem via sociala medier där både unga kvinnor och mammor är väldigt aktiva, säger han.

Burt’s Bees är ett välkänt varumärke i USA och även i Sverige har många god koll på produkterna.

– Vi vill hitta de ambassadörer som varumärket redan har i Sverige, och dem hittar vi bäst på nätet säger, Andy Johnsson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.