Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"Budskapet sätter sig hårdare"

Publicerad: 15 november 2011, 06:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Marknadsförare kan använda sig av spelvärldens logik i företagens kommunikation. Onlinespelet Star Stables grundare Johan Sjöberg talar om sina erfarenheter på årets Sime.


Ämnen i artikeln:

Sime 2011

– Fokusera på att göra ett roligt spel så att spelarna återvänder och låt varumärket och budskapet smälta in i spelupplevelsen på ett så diskret sätt som möjligt. Kommer spelarna tillbaka till spelet sätter sig budskapet förr eller senare och när det väl gör det som kommer det också att sätta sig betydligt hårdare.

Vad är de främsta trenderna i spelbranschen?

– Online, social, connected och gratis - var för sig eller allt på en gång. Den som först skapar en spelupplevelse som når spelare på ett meningsfullt sätt var de än befinner sig på vilken plattform de än har tillgänglig - dator, tv, mobil eller spelkonsoll - kommer att leda utvecklingen de närmaste åren.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Sime 2011

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.