Digitalt
Brita Zackari: ”Jag väljer mina samarbeten med noga omsorg”
Publicerad: 10 juni 2022, 05:51
Brita Zackari menar att influencer marketing-samarbeten måste grundas i något djupare än kortsiktig försäljning. Foto: Pressbild
Influencer marketing växer lavinartat, vilket har fått Aller att ställa om till en influencerbyrå. Brita Zackari, en av mediehusets profiler, berättar vilka parametrar som är avgörande för ett samarbete – och konstaterar att hon tackar nej till omkring 80 procent av förfrågningarna.
Färska siffror från IAB och IRM visar att influencer marketing väntas omsätta 1,5 miljarder i Sverige i år.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.