måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Brita Zackari: ”Jag väljer mina samarbeten med noga omsorg”

Publicerad: 10 juni 2022, 05:51

Brita Zackari menar att influencer marketing-samarbeten måste grundas i något djupare än kortsiktig försäljning. Foto: Pressbild

Influencer marketing växer lavinartat, vilket har fått Aller att ställa om till en influencerbyrå. Brita Zackari, en av mediehusets profiler, berättar vilka parametrar som är avgörande för ett samarbete – och konstaterar att hon tackar nej till omkring 80 procent av förfrågningarna.

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddagAller Media

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Färska siffror från IAB och IRM visar att influencer marketing väntas omsätta 1,5 miljarder i Sverige i år.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev