Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Bregottfabriken firar 15 år med iphone-app

Publicerad: 22 April 2010, 13:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

För den som saknar 90-talets Tamagotchi finns nu bot. Arla firar sitt reklamkoncept med en ko i telefonen.


Mini Mu heter applikationen som släpps denna vecka. En digital kalv som råmar om du glömmer att ta hand om den.

– Vi ville ta Bregottfabrikskonceptet till det digitala, det är där våra kunder finns, säger Inger Söderlund, pr-chef på Arla.

Utöver spelet ingår två reklamfilmer och en kampanjsida med tävling. Spelet riktar sig till en något yngre målgrupp, men Inger Söderlund tror att även vuxna kommer vilja spela spelet.

– Det är ett positivt spel. Alla vill väl vara barn ibland och koppla av en stund när man sitter på bussen, säger hon.

Applikationen ska främst spridas via “word of mouth” och har en ren varumärkesbyggande funktion, säger Inger Söderlund.

Se filmerna här.

Arbetsgrupp Bregottfabriken

Kund: Arla

Karin Rosendahl, varumärkesansvarig Bregott

Reklambyrå: Stenström Red Cell

Greger Stenström, projektledare

Bertil Åström, AD

Per Ahlbäck, copy

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.