Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Branschen inte redo för blockchain

Publicerad: 12 September 2019, 06:24

”Jag skulle bli förvånad om vi vid slutet av 2020 som bransch inte arbetar med programmatic inom blockchain”, säger Erwan Lohesiz, managing director på Iprospect i Frankrike, som driver blockchain-projektet ”Adschain consortium”.

Foto: På bild: Arash Gilan, vd Viva Media och Oscar Larsson, managing director på Group M:s platform services.

Blockhchain-projekten bubblar på internationell nivå men i Sverige lyser de med sin frånvaro. ”Det gäller att annan teknik kommer till den nivån att man kan utnyttja blockchain”, säger Oscar Larsson, managing director på Group M:s platform services. ✓ Branschen siar om teknikens framfart ✓ Största hinderna ✓ Projekten på gång.


Ämnen i artikeln:

blockchainMindshareGroup MIprospectPepsiDentsu AegisWPP

Blockchain har potential att förändra den digitala marknadsföringsbranschen och till och med kapa techjättarna från annonskedjan. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.