Digitalt
Branschen inte redo för blockchain
Publicerad: 12 september 2019, 06:24
”Jag skulle bli förvånad om vi vid slutet av 2020 som bransch inte arbetar med programmatic inom blockchain”, säger Erwan Lohesiz, managing director på Iprospect i Frankrike, som driver blockchain-projektet ”Adschain consortium”. Foto: På bild: Arash Gilan, vd Viva Media och Oscar Larsson, managing director på Group M:s platform services.
Blockhchain-projekten bubblar på internationell nivå men i Sverige lyser de med sin frånvaro. ”Det gäller att annan teknik kommer till den nivån att man kan utnyttja blockchain”, säger Oscar Larsson, managing director på Group M:s platform services. ✓ Branschen siar om teknikens framfart ✓ Största hinderna ✓ Projekten på gång.
Blockchain har potential att förändra den digitala marknadsföringsbranschen och till och med kapa techjättarna från annonskedjan.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.