Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Branschen inte redo för blockchain

Publicerad: 12 September 2019, 06:24

”Jag skulle bli förvånad om vi vid slutet av 2020 som bransch inte arbetar med programmatic inom blockchain”, säger Erwan Lohesiz, managing director på Iprospect i Frankrike, som driver blockchain-projektet ”Adschain consortium”.

Foto: På bild: Arash Gilan, vd Viva Media och Oscar Larsson, managing director på Group M:s platform services.

Blockhchain-projekten bubblar på internationell nivå men i Sverige lyser de med sin frånvaro. ”Det gäller att annan teknik kommer till den nivån att man kan utnyttja blockchain”, säger Oscar Larsson, managing director på Group M:s platform services. ✓ Branschen siar om teknikens framfart ✓ Största hinderna ✓ Projekten på gång.


Ämnen i artikeln:

blockchainMindshareGroup MIprospectPepsiDentsu AegisWPP

Blockchain har potential att förändra den digitala marknadsföringsbranschen och till och med kapa techjättarna från annonskedjan. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev