Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 16 Augusti 2012, 13:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14
Den nya bostadssajten hittahem.se lanseras i veckan. Och vid sjösättningen av nättjänsten går företaget ut i en printkampanj.
I veckan lanseras den nya bostadssajten hittahem.se, vilken ska vara en svensk, annonsfri söktjänst för bostäder. Sajten ska hjälpa personer som söker bostad att finna lediga bostäder, och köpare, säljare och ägare att få svar på frågor som kan tänkas uppkomma vid bostadsaffärer.
Reklambyrån First Flight står för marknadsföringen och har arbetat fram kampanjen kring lanseringen. Initialt ska den gå i print men planen är den ska byggas ut. Som det ser ut nu består kampanjen av annonser som huvudsakligen kommer att finnas i Metro.
– För mig är det viktigt att det hela är något som sticker ut och förmedlar det unika med sajten, vilket är säljar- och köparperspektivet, säger Calle Håkansson, marknadschef och medgrundare av hittahem.se till dagensmedia.se.
Reklambyrån har varit involverad i både sajtens framställning och lansering. Att man varit involverad i produktutvecklignen menar Lars Holst, cd på First Flight, har haft positiv inverkan på arbetet.
I lanseringskampanjen är tanken att ett antal personer ska förkroppsliga sajtens funktion och uppmuntra till användning.
– Det handlar ju alltid om produkten. Är det en bra produkt finns förutsättningar för en bra kampanj. I det här fallet ville vi förmänskliga produkten genom att dramatisera den, säger han.
Lanseringen av sajten menar Calle Håkansson har gått bra, men säger att det är för tidigt att uttala sig vidare.
– Vi har varit igång i två dagar, men det är alltid en utmaning att hålla liv i kommunikation, säger Calle Håkansson.
First Flight är en digital kommunikationsbyrå med säte i Malmö.
CD: Lars Holst
Lyberg Strategi: CM Cronholm
Copywriter: David Rosvall
Art director: Johan Blid
Projektledare: Ann Gacek
Fredrik Hammarbäck