Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Borthittade fjällprylar söker ägare

Publicerad: 16 september 2010, 10:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

6000 webbesökare hittills när företaget Fjällkonferens söker historien bakom prylar funna i fjällen.


För två år sedan lade företaget Sälenkonferens om strategi, bytte namn till Fjällkonferens och anlitade reklambyrån Lundberg & Co. Målet var att gå från enbart vinterkonferenser i Sälen till konferenser året om på flera fjällorter.

Genom åren har företaget samlat på sig ett stort lass kvarglömda prylar av varierande art – från högklackade skor till servettringar – som fortfarande söker sin ägare.

– Vissa saker vill kanske inte ägaren ha tillbaka men vi kunde inte låta bli att fundera hur vissa saker kunde hamna just där de hittades, säger Tomas Andersson, projektledare på Lundberg & Co.

Lösningen är sajten Upphittatifjallen.se där Fjällkonferens erbjuder sig att återlämna sakerna till sina rätta ägare. Om ägaren inte vill ha dem så går det att lägga vantarna på dem i utbyte mot en bra historia saken och förlusten av den. Kampanjen har kompletterats med en Facebook-sida.

Sajten fylls kontinuerligt på med nya saker och har varit uppe i två veckor. Hittills har den haft 6000 unika besökare.

– Det är ett enkelt och roligt sätt för Fjällkonferens att återkoppla till företagen så att rätt sak kan komma tillbaka till rätt person efter konferensen. Det är också ett utmärkt tillfälle att bearbeta företagen inför deras nästa konferens, säger Tomas Andersson.

http://www.upphittatifjallen.se

http://www.facebook.com/upphittat

Arbetsgrupp Lundberg & Co: 

Webbkreatör/-utvecklare: Hugo Nissar

Art Director: Mathias Öhlander 

Copywriter: Claes Nevréus

Produktionsledare: Monica Johnson 

Projektledare: Tomas Andersson

Pr-byrå: 88 Grader (Claes Delin)

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev