Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Bookatable sponsrar restaurangpodd

Publicerad: 3 November 2015, 15:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:23

Restaurangbokningssajten Bookatable går in som sponsor till nystartade Restaurangpodden.


Ämnen i artikeln:

Acast

Det första avsnittet av Restaurangpodden släpps idag via poddnätverket Acast. Bakom podden står Therese Litzén och Josephine Palm. Therese Litzén jobbar idag på Nordeas marknadsavdelning och Josephine Palm är mest känd som tidigare finalist i ”Hela Sverige Bakar”.

Podden gör duon dock utanför sina respektive heltidsarbeten.

Restaurangpodden ska först och främst recensera restauranger. Varje avsnitt har ett tema, som exempelvis italienska restauranger, spontanmiddagar eller brunchställen.

– Vår målgrupp är framför allt de personer som är lite som oss själva, som är mitt i karriären och har mycket på gång hela tiden men som är väldigt matintresserade och vill ha koll på det senaste, säger Therese Litzén till Dagens Media.

– Vi kommer att hitta exempelvis de kvarterskrogar som folk inte pratar om, men som vi tror att målgruppen kommer att uppskatta. De kommer att kunna slänga sig med namn som alla inte känner till och på vis känna sig lite unika, fortsätter hon.

Samarbetet med Bookatable gör att lyssnarna kan boka bord direkt via Restaurangpodden.

– Vi ser sponsorskapet som ett långsiktigt samarbete och valde Bookatable eftersom vi verkligen tror att de kan tillföra värde för våra lyssnare.

Varje tisdag ska ett nytt avsnitt distribueras via Acast. Avsnitten är bara 15 minuter långa.

– Jag gillar poddar, men de är alldeles för långa så man hinner aldrig lyssna. Vi vill utmana det och försöka få målgruppen att hellre konsumera fler avsnitt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Acast

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev