Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Bonnier vinner SMS-pris

Publicerad: 25 juni 2009, 05:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Den bästa marknadsföringskampanjen med användning av SMS kommer Sverige och Bonnier enligt den internationella tävlingen 160character Award.


Bonnier Resoponsmedier vinner priser för sin tekniska plattform för att skicka värdebevis till mobiltelefoner, en teknik som bland annat använts till GB Glace uppmärksammade glasskampanjer.

– Vi är mycket glada att vi vinner ett internationellt pris för en tjänst som faktiskt bara finns i Sverige. Det var så oväntat att vi inte ens åkte till prisutdelningen, säger Joachim Alvarez, produktschef på Bonnier Responsmedier.

Priset vinner Bonnier tillsammans med Ericsson IPX som står för bulkutskicken av de SMS som används som värdebärare.

Även svenska Momail vann pris vid prisutdelningen som hölls i London i tisdags. Momail vann pris för sin tjänst som underlättar för användarna att installera epost i mobilen.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.