Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Bonnier väljer Nielsens online-verktyg

Publicerad: 8 April 2010, 10:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Nielsen får i uppdrag att mäta och analysera Bonniers digitala sajter.


Bonniergruppens digitala sälj- och teknikbolag Bink har i uppdrag att sänka it-kostnaderna och öka intäkterna på koncernens annonsfinansierade sajter. Nu väljer bolaget att Nielsens online-verktyg för mätning och analys av Bonnier-gruppens sajter. Syftet är att kunna erbjuda annonsörer bättre möjlighet att nå rätt målgrupp.

– Binks uppdrag är att bidra till höjda annonsintäkter från internet och med Nielsens verktyg ser vi stora möjligheter att uppnå dessa målsättningar genom att tillföra mer insikter till våra publikationer kring innehåll, användarprofiler och intressen, säger Martin Ahrend, vd på Bink i ett pressmeddelande.

Än så länge ansvarar Bink för annonseringen på DI, DN och Bonnier Tidskrifter, men under året kommer fler av koncernens sajter att ansluta sig.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.