Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Bonnier utökar i United Screens

Bonnier går in med mer kapital i Youtube-nätverket United Screens.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 30 September 2015, 05:29
Uppdaterad: 22 December 2015, 13:25

Ämnen i artikeln:

United Screens

Dagens Media har tidigare berättat att Bonnier gått in med 20 miljoner kronor i Youtube-nätverket United Screens via Bonnier Growth Media. Ägarandelen landade då på 22 procent.

Nu utökar Bonnier sitt ägande i bolaget, skriver breakit.se.

”Bonnier kommer att satsa mer i United Screens och kommer att gå upp i ägande, vi är i slutfasen av den förhandlingen”, skriver United Screens vd och medgrundare Stina Honkamaa Bergfors i ett mejl till breakit.se.

Hon stor investeringen blir är dock oklart.

Under 2013 och 2014 har United Screens förlorat sammanlagt 17 miljoner kronor, men verksamheten ska ha gått runt de senaste månaderna.

”Vi prioriterar dock fortfarande tillväxt före lönsamhet och nytt kapital ska användas för att ytterligare öka vår expansionstakt och ta tillvara den explosiva utveckling som pågår just nu i vår bransch”, skriver Stina Honkamaa Bergfors till breakit.se.

Ämnen i artikeln:

United Screens

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.