Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Bonnier Tidskrifter tar över Newsmill

Bonnier Tidskrifter tar över debattsajten Newsmill, erfar dagensmedia.se.

Martin Schori


Publicerad: 14 December 2010, 07:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:28

Ämnen i artikeln:

BonnierExpressenSakine MadonBonnier TidskrifterNewsmillLeo LagercrantzPontus Schultz

Newsmill ägs i dag av Bonnier AB, riskkapitalbolaget Proventus, samt grundarna, Expressen-avhopparna PM Nilsson och Leo Lagercrantz.

Nyligen tog Bonnier Tidskrifter över sajtens annonsförsäljning, som tidigare sköttes av Adwell.

Men Bonnier Tidskrifter vill även ta över ägandet av företaget, uppger källor för dagensmedia.se.

– Jag kan inte kommentera det, säger Leo Lagercrantz till dagensmedia.se.

Pontus Schultz är Bonnier AB:s representant i Newsmills styrelse.

– Vi tittar på ägarbilden i Newsmill, men jag kan ärligt säga att det inte är klart hur det blir, säger han.

På frågan varför man ser över ägarbilden svarar han:

– För att det finns en spännande potential i sajten. De har gjort en fantastisk redaktionell produkt som på riktigt har ritat om debattkartan i Sverige.

Newsmills omsättning under det första hela verksamhetsåret – 2009 – uppgick till 1,2 miljoner. Samtidigt blev rörelseförlusten närmare 4 miljoner kronor. Enligt egna uppgifter visar sajten dock svarta siffror sedan i april i år.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.