Digitalt
Bonnier Tidskrifter går med i Youplay
Publicerad: 16 mars 2017, 11:56
Bonnier Tidskrifter ingår samarbete med Playad gällande webb-tv och videoannonsering.
Bonnier Tidskrifter satsar på video och går med i Playads webb-tv-plattform – Youplay. Bonnier Tidskrifter skriver själva att de har höga ambitioner att engagera sina besökare med sin webb-tv-satsning och beskriver video som en viktig del i kommunikationen med sina besökare.
– Tack vare Youplay får vi tillgång till en webb-tv-plattform som underlättar vårt redaktionella arbete och dessutom gör det möjligt för oss att ta del av intressant redaktionellt videoinnehåll från andra publicister i nätverket. Vi har även möjligheter dela med oss av vårt egenproducerade videoinnehåll till andra publicister och på så sätt kommer vi att få en ännu större spridning och fler tittare på våra produktioner, säger Linnéa Isaksson, chef för videoinnehåll på Bonnier Tidskrifter, i ett pressmeddelande.
I det nya samarbete ingår även Playads plattform för videoannonsering på displayytor. Bonnier Tidskrifters titlar kommer att ingå i Playads nätverk för video-in-banner på desktop såväl som på mobila enheter.
Fredrik Grahn, publicistchef på Playad gläds över Bonnier Tidskrifters inträde.
– De har med alla sina titlar, många besökare och riktigt bra redaktionellt innehåll, stora möjligheter att bygga webb-tv-räckvidd, vilket möter marknadens efterfrågan och stärker upp livsstilskategorin i Youplay ytterligare. Nu kommer även övriga publicister i nätverket få tillgång till ännu mer premiuminnehåll och därmed ökade annonsmöjligheter. "Livsstil" är dessutom en mycket intressant målgrupp för våra annonsörer, säger han i ett pressmeddelande.