söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Bonnier planerar digital offensiv

Publicerad: 20 augusti 2010, 04:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Björn Jeffery lämnar Bonniers forskningsavdelning för att hitta nya marknader och digitala transaktionsmöjligheter.

Ämnen i artikeln:

Bonnier

DT

Dante Thomsen


– Det här är ett område där vi traditionellt sett inte har haft någon verksamhet. Det kan handla om att lansera dataspel och e-böcker via digitala plattformar men det behöver nödvändigtvis inte vara medieprodukter, säger Björn Jeffery.

Han menar att det finns många digitala möjligheter som Bonnier har missat, något som företaget nu vill komma till rätta med.

– Vi tror på den digitala marknaden och i det här projektet kommer vi undvika produkter och tjänster som faller in i de affärsområden som redan finns hos Bonnier.

Det finns inget spikat datum för nya verksamheten men Björn Jeffery berättar att han vill komma igång så fort som möjligt. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev