Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 4 Februari 2015, 15:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14
Efter att ha köpt in sig ytterligare äger nu Bonnier Growth Media nästan hälften av Refunder. Förhoppningen är att expandera även utanför Sverige.
Tillväxtbolaget Refunder är enligt egen utsago Sveriges ledande cash-backsajt. Bonnier Growth Media har utökat sin investering i bolaget och äger nu 49 procent.
– Efter ett år med Refunder har vi sett en väldigt kraftig tillväxt och ett starkt team bakom framdriften av bolaget. Potentialen är väldigt stor att det här ska växa, inte bara i Sverige, säger Ulrika Saxon, vd på Bonnier Growth Media, till Dagens Media.
Än så länge finns Refunder bara i Sverige, men enligt Ulrika Saxon ska man börja titta på en expansion under året. Vilka marknader det rör sig om vill hon inte säga.
Refunder ger e-handelskonsumenter pengarna tillbaka på sina onlineköp och har enligt sin hemsida 262 anslutna butiker.
– Över 90 procent av de som recenserat Refunder på konsumentsajten Trustpilot.se ger oss toppbetyg, vilket vi känner är en viktig kvalitetsstämpel i vårt arbete, skriver Fredrik Ohlson, vd för Refunder, i ett pressmeddelande.
Andreas Gabrielsson