Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Bonnier News ser potential i liveshopping – bygger plattform

Publicerad: 17 september 2021, 10:18

”Allt talar för att trenden kommer fortsätta att växa även i Sverige”, säger försäljningsdirektören Paul Brandenfeldt. (Bilden till höger är en genrebild)

Foto: Bild på Paul Brandenfeldt: Janne Næss + Genrebild: simon2579/Getty images

Bonnier News startar plattform tillsammans med Mavshack för att tälja guld på liveshoppingtrenden. ”Vi tror på detta och har satt ambitiösa mål”, säger försäljningsdirektören Paul Brandenfeldt.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsBonnier News Sales

Det ökade intresset för liveshopping har fått Bonnier News att ge sig in på området. Tillsammans med samarbetspartnern Mavshack ska de erbjuda annonsörer möjligheten att marknadsföra sina produkter via just liveshopping. 

Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News, säger att de ser en ”enorm potential” och hänvisar till siffror om att e-handel har ökat med 53 procent under det första kvartalet.

LÄS MER: Fem branschprofiler om fenomenet liveshopping

– På många håll i världen är det tydligt att liveshoppingen spelar en allt större roll i detta och allt talar för att trenden kommer fortsätta att växa även i Sverige, säger han. 

Projektet har redan smygstartat där exempelvis kunderna Apotek Kronan, Mediamarkt och Matsmart har använt sig av liveshopping. Sändningarna kan ske både från Bonnier News lokaler, hos Mavshack eller hos kunden. 

Via vilka kanaler sänds liveshoppingen?

– Vår liveshopping-plattform har byggts så att vi ska kunna sända på Bonnier News alla varumärken. Initialt räknar vi med att Expressen och våra olika lifestyle-varumärken kommer att vara de mest intressanta för annonsörerna.

Hur mycket räknar ni med att omsätta per år?

– Vi tror på detta och har satt ambitiösa mål. Dock väljer vi att i nuläget inte kommunicera några konkreta siffror. 

LÄS ÄVEN: Därför testar Samsung liveshopping

 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.