Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Bonnier köper danskt läromedelsföretag

Publicerad: 27 Mars 2015, 11:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

I dag blev det klart att Bonnier Business Press köper majoriteten av aktieposterna i det danska läromedelsföretaget Clio Online.


Enligt ett pressmeddelande är Clio Online marknadsledande inom digitala utbildningsmaterial för grundskolor i Danmark.

– Clio Onlines starka utveckling och ställning på marknaden gör det möjligt för oss att gå in i ett mycket intressant marknadssegment och utveckla det ytterligare, säger Anders Eriksson, chef för Bonniers affärsområde Business to Business, i ett pressmeddelande.

Han ser också möjligheter att kunna använda sig av Clio Onlines plattform även på den svenska företagsmarknaden.

– Förvärvet kommer att ge både en snabb tillväxt och stabil grund för våra nuvarande och planerade satsningar på produkter för e-utbildning och andra kunskapsprodukter för företag, säger Anders Eriksson.

Enligt pressmeddelandet utgör digitalt utbildningsmaterial cirka 40 procent av den danska läromedelsmarknaden.

– Tillsammans med Bonnier har vi inte bara ett djupt kunnande och en stark bas i Danmark, utan också en stark närvaro på ett antal angränsande marknader, och en kunskap om hur man expanderar ett framgångsrikt koncept på nya marknader. Det ger oss en unik möjlighet att bli en ledande leverantör av digitala läromedel internationellt, säger Louise Herping Ellegaard, grundade av Clio Online, i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.