Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Blomsterlandet släpper magasin

Blomsterlandet satsar på content marketing och släpper ett digitalt magasin.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Februari 2014, 07:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:41

Ämnen i artikeln:

Stendahls

I magasinet ska videoreportage blandas med tips för trädgård, balkong och växter i hemmet. Dessutom ska kända inrednings- och trädgårdsprofiler medverka.

– Vi har sedan tidigare en väldigt omfattande trädgårdskatalog och det har länge funnits en tanke om att göra något mer av vårt material. På det här sättet kan vi paketera det på ett mer spännande sätt, säger Sofia Ström, marknadschef på Blomsterlandet.

Magasinet tas fram i samarbete med Stendahls, som står för utveckling, layout och redaktionellt innehåll i magasinet samt produktion av det rörliga materialet.

Den första utgåvan har tema trädgård och släpps i Appstore idag måndag.

Ytterligare en utgåva är planerad att ges ut senare i vår, men ambitionen är att ge ut tre nummer i år.

– Vi tror att vi kan nå en större målgrupp och även en lite yngre målgrupp som har andra medievanor och kanske inte plockar med sig katalogen.

Ipad-magasinet ska marknadsföras med hjälp av Google Adword, samt i utskick till Blomsterlandets kundklubb.

– Vi har cirka 330 000 medlemmar idag och vi har en öppningsgrad på 60 procent på våra utskick. Så positivt räknat kan kanske 200 000 kunder få information om magasinet.

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.