Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Bloggare ska hitta modeller i webb-tv-serien "Xo2u"

Publicerad: 19 Maj 2015, 06:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Caroline Roxy, Kristine Ullebo och Johanna Herrstedt är några av de medverkande i nya "Xo2u", där Caroline Roxy ska hitta modeller till sin nya kollektion.


I samband med bloggaren Caroline Roxys klädkollektion spelar scoutingplattformen Global Model Scouting in webb-tv-serien "Xo2u" tillsammans med managementbolaget Mad Cat. I programmet ska agenturen hitta modeller till en catwalk där kläderna ska visas upp.

– Vi åker runt i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn och castar modeller. Resultatet blir en webb-tv-serie som ska ha premiär på söndag, säger Poppe Linge, vd på Mad Cat, till Dagens Media.

Programmet görs i samarbete med bland annat mobilapplikationen Mikz, vilket innebär att alla avsnitt ska kunna ses där. Ett samarbete med United Screens och Youplay har också inletts. Några av de inblandade bloggarna är Caroline Roxy, Johanna Herrstedt, Lisa Tellbe och Sara Tjulander.

– Vi har fått intressen från flera sajter, bland annat bloggportalen Finest. Sedan kommer programmet att visas på de stora blogg- och Instagramprofilernas egna sajter. I norge presenteras castingen av Kristine Ullebo som har över 700 000 Instagramföljare, säger Poppe Linge och fortsätter:

– Jag tror att det kommer bli stor spridning på programmet och i de städer vi hittills besökt har det varit bra uppslutning. Vi har inte varit i Stockholm ännu, men där vet vi att intresset är stort. Många av våra bloggare bor i Stockholm så de går ut och pratar om det här innan.

Poppe Linge tror att människor som ser serien kommer att bli överraskade.

– Vi har jobbat mycket med att komma ifrån en traditionell modellcasting. Alla ska vara välkomna att söka, oavsett längd och vikt.

Parallellt med modellcastingen ska webb-tv-serien också visa upp Caroline Roxys och Sofie Larssons duo RoxSo.

– Det är en dokumentär med blandning av mode och musik, kan man säga. RoxSo spelar i varje stad och i serien ska tittarna få se vad de gör mellan inspelningarna. I samband med serien kommer deras sommarsingel också att släppas.

Serien presenteras i samarbete med Mikz, Färg Collection, MTR Express och Nordic Light Hotel.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.