Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

Blockets nya giv – vill bli störst på annonser

Publicerad: 09 September 2014, 07:46
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:29

Schibsted-sajten Blocket lägger in en ny växel när det gäller displayannonsering och går in i Orvesto. I samma veva fördubblas antalet KAM-säljare.


Ämnen i artikeln:

Blocket

Förutom en helt ny produktportfölj, som bland annat inkluderar en Play-funktion i fullfilmsformat, uppdaterar Blocket också sina bannerformat för att öka klickfrekvensen rejält.

Antalet KAM-säljare har också ökat från fem till tio.

Jonas Lenne är försäljningschef på Blocket:

– Vi har länge varit en av Sveriges absolut största mediekanal och för oss är det naturligt att även sikta mot att bli en av Sveriges absolut största annonskanaler och nu har vi tagit ett nytt grepp om displayannonsering. Med våra höga trafiksiffor och breda målgrupp ser vi stor potential för olika typer av varumärken att nå ut med sina kampanjer hos oss, säger han till Dagens Media.

Förhoppningen är att den nya produktportföljen ska matcha marknadens efterfrågan bättre än tidigare.

– Blocket har väldigt fin besöksdata, så genom beteendestyrd annonsering kan vi bygga skräddarsydda segment och målgrupper utifrån sökord, kategorier, nyckelord i annonstexten, pris, län och så vidare, säger Jonas Lenne.

Även mobilannonseringen ska förbättras.

– I juni bestämde vi oss för att öppna upp för annonsering i våra mobila appar. Det har resulterat i vi nu kan erbjuda närmare två miljoner unika besökare per vecka för mobilannonsering.

Ni ska också börja synas i Orvesto? Varför tar ni det här steget nu?

– Då vi satsar mot att bli en av Sveriges absolut största annonskanaler så vet vi att vi behöver underlätta för marknadsförarna att direkt i Orvesto kunna göra research och kampanjplanera.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Blocket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.