Digitalt presenteras av:

Blocket flirtar med bomarknaden

Carolina Samuelsson och Emelie Storsten. Foto: Schibsted.

Schibstedbolaget lanserar tre nya annonsprodukter för mäklare och byggbolag.

Med tre nya erbjudanden på blocket, som riktar sig mot mäklare och byggbolag, vill Schibsted skapa ökade affärsmöjligheter för bomarknadsaktörer.

– Med vår helhetslösning mot mäklare täcker vi hela säljprocessen, och nu tar vi även första steget mot ett liknande erbjudande mot byggbolagen, kommenterar Emelie Storsten, som är säljansvarig på Schibsted Sales & Inventory.

"Bostadsvärderaren" är en ny produkt som hjälper mäklare att få direktkontakt med användare som vill värdera sin bostad.

"Bostadsbevakaren" är ett verktyg som låter mäklare skapa relation till befintliga och potentiella kunder genom att erbjuda en skräddarsydd bevakning för ett specifikt geografiskt område.

"Veckans bostad"  säkerställer en fast första placering på Blocket Bostads listobjektssida under en hel kampanjvecka. Produkten erbjuds en aktör i varje geografiskt område.

– Vi kan nu erbjuda en unik kombination av lokal räckvidd och konverteringsdrivna lösningar som länge efterfrågats av marknaden. Med denna lösning täcker vi hela säljresan med kännedom, preferens och köpintention och allt är automatiserat och kopplat till mäklarnas eget system, säger Carolina Samuelsson, som är produktansvarig, och lägger till att de ännu befinner sig i ett tidigt och innovativt skede, där de vill skapa en stark produktportfölj för byggbolagen.

– Detta skapar möjligheter för våra nya byggbolagskunder att påverka portföljen i rätt riktning, avslutar hon.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-03-26 14.22Uppdaterad 2018-03-26 14.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: