Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Bladet når 3 miljoner läsare

Publicerad: 29 januari 2013, 12:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:57

Aftonbladet redovisar för första gången sin totalräckvidd där även mobilsajten ingår.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Aftonbladet kan nu redovisa sin nettoräckvidd för papperstidningen, webben och mobilsajten, vilket mäts av TNS Sifo. Appar ingår inte i siffrorna.

I december förra året hade Aftonbladet en totalräckvidd på 2 858 000 läsare per dag, enligt mätningen. I december 2011 var totalräckvidden 2 636 000 läsare per dag, då ingår dock inte mobilsajten i siffrorna.

– Det här är ett kvitto på att vi har varit framgångsrika i strukturomvandlingen och att vi når nya läsare. Det är intressant för oss i den mån vi vill kommersialisera på intäkter från läsare, och vi kan också visa för annonsörerna att vi är ett räckviddsmedium, säger Johan Liljebo, analyschef på Aftonbladet.

TNS Sifo har nyligen börjat mäta även appar inom ramen för Orvesto Internet. Aftonbladet räknar därför med att även kunna redovisa appar när man presenterar januarisiffrorna.

– Det kommer att addera lite mer räckvidd på toppen, men jag vill inte spekulera i hur mycket.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.