Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Bink tar över Expressen.se

Publicerad: 16 November 2010, 15:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Expressen.ses försäljningsavdelning flyttar över till Bink vid årsskiftet, erfar dagensmedia.se.


Ämnen i artikeln:

Martin AhrendExpressenBink

Enligt uppgifter till dagensmedia.se är det nu klart att expressen.ses annonsavdelning flyttar över till Bonniers säljbolag Bink, under ledning av Martin Ahrend. Personalen ska få information om flytten i veckan. Den nya organisationen ska gälla från och med den 1 januari nästa år.

Mats Selling, försäljningschef på expressen.se, hänvisar frågor till Martin Ahrend. Han vill dock inte uttala sig.

– Ingen kommentar, säger Martin Ahrend.

Som dagensmedia.se tidigare rapporterat är frågan om Bink känslig inom Bonnier. Både expressen.se och TV4.se har tidigare ratat säljbolaget, och valt att försöka stå utanför koncernsamarbetet. DN har redan flyttat över ett tiotal säljare till Bink.

– Innan vi går med vill vi gärna se att det fungerar. Vi vill se hur Bink kan hantera dn.se och även i någon mån sydsvenskan.se, sade Bengt Ottosson, vd för Expressen, till Dagens Media i september.

Bland annat fanns det frågetecken kring hur Bink kan hantera komplexa annonssamarbeten.

Bink lanserades vid årsskiftet och tanken är att sänka it-kostnaderna och öka intäkterna på koncernens annonsfinansierade sajter.

Dagensmedia.se har sökt Bengt Ottosson, vd på Expressen.

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

Martin AhrendExpressenBink

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.