Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Bingo bygger bloggportal – rekryterar Paow

Publicerad: 18 April 2012, 07:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Relanseringen av moore.se var bara första steget, nu siktar medieentreprenören Bingo Rimér på att bygga ett digitalt imperium med Nyheter 24 som modell.


Ämnen i artikeln:

Bingo Rimér

Moore.se har varit nollade i Kia-index de senaste veckorna. Anledningen är att moore.se saknat en extern mätleverantör.

– Enligt Kias regler så måste man ha det när man har en trafik som är stabil över 100 000 unika i veckan. Det kände jag inte till och de där mätleverantörerna är ju svindyra, säger Bingo Rimér.

När moore.se relanserades vecka 10 tog sajten ett kliv upp från drygt 40 000 unika i veckan till över 170 000 unika, veckan efter gick sajten över 190 000 unika.

Är de siffrorna att betrakta som tillförlitliga?

– Absolut. Vi sprängde Kia-index men nu har vi skrivit ett avtal med Adobe Sitecatalyst och moore.se kommer vara tillbaka på Kia-index om två till tre veckor.

Men hellre än att prata om mätstrul på Kia-index vill Bingo Rimér prata om sin nyuppstartade bloggportal, där Paulina Danielsson, mer känd som Paow, har rekryterats som den stora trafikdragaren.

– Hon är Sveriges tredje största bloggare och det är bloggare av hennes kaliber som vi siktar in oss på.

Bloggportalen drogs igång alldeles nyligen och ligger på Bingo Rimérs egen nätshoppingsajt, Sexy.se.

– Med moore.se når vi män 18-40 år. Bloggportelen vänder sig till kvinnor från de yngre tonåren upp till 25 år. När vi får ordentligt snurr på bloggportalen och kombinerar den med trafiken som vi redan har på moore.se, då kommer vi bli ett riktigt intressant alternativ för annonsörerna.

Det finns redan en hel mängd med bloggportaler som försöker ta den här målgruppen. Hur ska ni göra er relevanta?

– Jag kommer ju från tidningssidan och tror att jag kan göra mycket annorlunda med den erfarenheten. Av dem som finns på marknaden i dag har jag inte respekt för någon utöver Nyheter 24-Gruppen.

Han fortsätter:

– De har ett bra tänk i att samla många olika sajter under ett paraply. Men utöver dem så är konkurrensen inte speciellt hård. Inga av de etablerade mediehusen har tagit tag i det här, trots att alla fakta pekar på att ungdomarna överger traditionella medier för nätet och de sociala medierna. När vi lyckas paketera vår trafik på ett snillrikt sätt och adderar, tv, event och andra saker, då kommer jag att bli mediebyråernas guldgosse.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Bingo Rimér

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.