Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Bingo-barnen får webb-tv-show

Bingo och Katrin samarbetar med United Screens och lanserar namnet "Binkat", där tittarna får följa familjens liv.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Januari 2014, 12:15
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:49

Ämnen i artikeln:

United Screens

Det är United Screens, som driver kanalnätverk på Youtube, som producerar satsningen på kändisfamiljen Zytomierska-Rimér. Progammet, som kommer att ingå i bolagets kanalnätverk, bygger dels på enklare filmer som paret själv producerar. Och dels på ett veckoavsnitt där produktionen görs av Unites Screens.

– Det är ett nytt format, ett familjeformat. Binkat ska det heta. Det är Bella Levy på Expressen som på skämt myntade Binkat när jag och Katrin hade träffats. Lite som en svensk version av Tomcat, även om likheterna är begränsade. Binkat ett bra namn, alternativet hade ju varit att ta hela Katrins efternamn, och det blir ju alldeles för krångligt i och med att det är så svårt, säger Bingo Rimér till Dagens Media.

Förutom Katrin och Bingo kommer produktionen, som drar igång på allvar efter helgen, även inkludera Bingos dotter Nova, och de gemensamma barnen Ringo och Rambo, den senare född i december förra året. United Screens kommer att stå för alla produktionskostnader, annonsssälj och lanseringsarbete på Youtube.

– Eftersom vi är så aktiva på sociala medier är det här en perfekt grej. Det är fantastiskt att få jobba i det nya medielandskapet. Ett landskap som är optimalt för den här typen av innehåll.

Malte Andreasson, en av grundarna till United Screens, säger till Dagens Media.

– Katrin har ett bra digitalt följe. Så det här kommer kunna bli riktigt bra för både oss och dem.

Ämnen i artikeln:

United Screens

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.