Digitalt
Bilvarumärkena ratar adwords
Publicerad: 19 september 2019, 12:16
Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen.
Foto: Janne Næss
Inför ett bilköp väljer de flesta konsumenter att vända sig till Google. Men bilbolagen ligger långt ner på listan över Sveriges största sökordsannonsörer.
AD
Axel Duberg
Bilbranschen är en sektor som placerar sig långt ner på listan över de största sökordsköparna. Det förvånar SEO-konsulten Christian Rudolf, som tagit fram topplistan åt Dagens Media.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.