Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Biljettsläpp gjorde Ticnet till veckans raket

Ticknet.se hade en bra vecka – tack vare vare flera viktiga biljettsläpp.

Helen Preutz


Publicerad: 31 Oktober 2013, 05:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:58

Ämnen i artikeln:

Kia-indexTicnet

Under veckan som gick ökade trafiken till Ticnet.se med 48 procent. Totalt nåddes sajten av 580 000 unika webbläsare.

– Tre populära biljettsläpp – Sverige-Portugal, AVICII samt Melodifestivalen – gjorde Ticnet.se till veckans vinnare på KIA-index topp 20 och gav webbplatsen sin tredje bästa veckosiffra någonsin, säger Tobias Eidem, chef på Sveriges Annonsörers KIA-index.

Biosajten Sf.se hade också en bra vecka och ökade med 42 procent, tack vare premiärer på bland annat "Don Jon", "Gravity" och "IRL".

KIA-index ägs och drivs av Sveriges Annonsörer och är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser. Sedan en tid tillbaka mäts även trafiken till mobilsajter. Läs hela listan här.

Ämnen i artikeln:

Kia-indexTicnet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.