Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Biljettsläpp gjorde Ticnet till veckans raket

Publicerad: 31 Oktober 2013, 05:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Ticknet.se hade en bra vecka – tack vare vare flera viktiga biljettsläpp.


Ämnen i artikeln:

Kia-indexTicnet

Under veckan som gick ökade trafiken till Ticnet.se med 48 procent. Totalt nåddes sajten av 580 000 unika webbläsare.

– Tre populära biljettsläpp – Sverige-Portugal, AVICII samt Melodifestivalen – gjorde Ticnet.se till veckans vinnare på KIA-index topp 20 och gav webbplatsen sin tredje bästa veckosiffra någonsin, säger Tobias Eidem, chef på Sveriges Annonsörers KIA-index.

Biosajten Sf.se hade också en bra vecka och ökade med 42 procent, tack vare premiärer på bland annat "Don Jon", "Gravity" och "IRL".

KIA-index ägs och drivs av Sveriges Annonsörer och är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser. Sedan en tid tillbaka mäts även trafiken till mobilsajter. Läs hela listan här.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Kia-indexTicnet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev