Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

”Big Brother är ett fenomen”

Publicerad: 10 Mars 2011, 05:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Bigbrother.se har under de första två veckorna dragit till sig mer webb-tv-trafik än hela TV4 Play.


Ämnen i artikeln:

TV11Big BrotherTV4-gruppen

Hittills har Bigbrother.se haft över en halv miljon unika besökare varje vecka sedan premiären den 20 februari. På sajten kan intresserade kommentera och följa storebrorsdramat i huset genom klipp och tillfälliga livesändningar.

Under de två första veckorna startade Big Brother-besökarna 8,6 miljoner rörligbild-strömmar på webben.

– Det är helt fantastiska siffror. Big Brother är helt klart ett fenomen på webben. Konsumtionen av rörlig bild har mer än fördubblats sedan vi lanserade Bigbrother.se, säger Cecilia Beck-Friis, TV4-gruppens chef för digitala medier.

Den första livesändningen på nätet hade 250 000 startade strömmar och kanalerna webb och tv driver varandra, enligt Cecilia Beck-Friis.

– Webbstatistiken visar att den här målgruppen har en stor innehållskonsumtion på nätet. Vi ser också att de som är inne är hängivna och engagerade och kommenterar mycket.

Vad ser ni för trend i besökandet?

– Fler och fler upptäcker sajten och det finns inget som säger att det här inte kommer att hålla i sig.

Med betaltjänsten Big Brother 24-7 kan de särskilt nyfikna ständigt följa livesändningen "Directors Cut" och ett antal utvalda kameror. Tjänsten går att köpa i flera olika paket. Hela säsongen kostar 249 kronor.

– Vi har redan slagit våra målsättningar och vi får nya prenumeranter varje dag, säger Cecilia Beck-Friis.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

TV11Big BrotherTV4-gruppen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev